Використання електровантажівок зменшує забруднення довкілля на 63% порівняно з їх дизельними аналогами згідно з ICCT
За дослідженням, проведеним Міжнародною радою з чистого транспорту (ICCT), 40-тонний електричний тягач з акумуляторною батареєю, який був запущений у експлуатацію в 2021 році, має тривалість служби не менше, ніж дизельні двигуни, причому його викиди парникових газів менші як мінімум на 63%. Згідно з дослідженням ICCT, при використанні відновлювальної електроенергії зменшення викидів складатиме до 84%.
Основні тези дослідження
Основним висновком дослідження є те, що вплив на клімат від вантажних автомобілів та автобусів відбувається переважно на етапі використання палива, а не на етапах видобутку сировини, виробництва або технічного обслуговування. За дослідженням, використання вантажних електричних транспортних засобів на паливних елементах, які використовують водень, є екологічно чистим рішенням, оскільки такі транспортні засоби виробляють на 15% менше викидів парникових газів порівняно з дизельними аналогами. Однак, рівень скорочення викидів залежить від джерела водню, використовуваного в транспортному засобі. За використання відновлюваної електроенергії при виробництві водню, викиди скорочуються до 85%. На відміну від акумуляторних електричних моделей, використання вантажних транспортних засобів на паливних елементах на водні забезпечує більш значне скорочення викидів парникових газів, особливо при використанні відновлюваного джерела енергії.
В різних сценаріях, вантажні автомобілі та автобуси, що працюють на природному газі, можуть забезпечити незначне зниження викидів парникових газів у порівнянні з дизельним паливом. Автомобілі 2021 року випуску мають викиди протягом життєвого циклу на 4-18% нижче, ніж їх дизельні аналоги. Однак метан, що є потужним парниковим газом, викидається з автомобіля, а також при виробництві та постачанні природного газу, і робить значний внесок у викиди силових агрегатів. Більш того, переваги транспортних засобів, що працюють на природному газі, зникають, коли розглядати короткострокові наслідки потепління, оскільки вони можуть призвести до збільшення викидів парникових газів на 0-21% порівняно з дизельними автомобілями протягом усього життєвого циклу транспортних засобів.
Висновки
Європейська комісія пропонує переглянути стандарти викидів CO2 для великовантажних автомобілів, згідно з якими вантажівки на викопному паливі залишаться дозволеними після 2035 року, а можлива відмова від них відбудеться не раніше 2040 року. Завдяки покращенню енергоефективності, правила зниження вуглецевого сліду змінюються, а електровантажівки на акумуляторах стають найчистішим варіантом навіть при використанні не зовсім чистого джерела електроенергії. Однак, водневі вантажівки можуть стати перспективним варіантом у майбутньому, якщо водень буде вироблятись з виключно відновлюваних джерел енергії, хоча на сьогодні їх можливості щодо скорочення викидів обмежені.
Порівняно з дизельними двигунами, кліматичні переваги міських автобусів, що працюють на природному газі, є незначними. Витік метану може знизити переваги переведення автобусного парку на природний газ. Міста повинні враховувати ці цифри при розробці своєї стратегії транспортної політики.