beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Види і періодичність технічного обслуговування вантажівок

Згідно з чинним законодавством, всі автомобілі, що використовуються для комерційних цілей, повинні проходити обов'язковий технічний контроль (ОТК). Такий підхід є гарним засобом контролю безпекової ситуації на дорогах та зменшенню ДТП за участі вантажних автомобілів. Проте, кожен власник має дбати про свій транспортний засіб незалежно від державних вимог та проводити регулярний огляд і обслуговування свого транспортного засобу.

Особливості технічного огляду вантажних авто

Для того, щоб ваш вантажний автомобіль безвідмовно працював потрібно виконувати планово-попереджувальне технічне обслуговування та проводити агрегатний поточний ремонт.

Ці регулярні комплексні дії зменшать зношування деталей і відмов різних систем, допоможуть зберегти працездатність автомобіля та належний зовнішній вигляд на тривалий час.

Профілактичне технічне обслуговування проводиться через певні проміжки часу, щоб підтримувати автомобіль у тому стані який відповідає "Правилам технічної експлуатації рухомого складу автомобільного транспорту" і "Правилам дорожнього руху".

Щоб провести технічне обслуговування автомобіля, потрібно провести наступний ряд робіт:

  • діагностичні;

  • кріпильні;

  • мастильні;

  • регулювальні;

  • електротехнічні;

  • та інші роботи, які не потребують розбирання автомобіля чи зняття окремих вузлів.

Але якщо при огляді, не можливо визначити справність якогось вузла чи агрегата, то його потрібно демонтувати та перевірити на спеціальному стенді.

Види технічного обслуговування

Існує певний порядок технічного обслуговування та його періодичність відповідно до цього виділяють основні види ТО:

  1. Щоденне технічне обслуговування (ЩO);

  2. Перше технічне обслуговування (ТО-1);

  3. Друге технічне обслуговування (ТО-2);

  4. Сезонне технічне обслуговування (CO).

Щоденне технічне обслуговування

Це ТО проводиться щодня після закінчення робочої зміни. Виконується поверхневий огляд усіх основних механізмів, вузлів, освітлювальних приладів та кузова. Проводиться мийка та чистка. Важливо перевірити рівень всіх рідин та заправити їх при необхідності.

Перше технічне обслуговування (ТО -1)

Такий огляд вантажних автомобілів рекомендується проводити кожні 3500 км пробігу. Він націлений на огляд систем і механізмів та проведення певних діагностичних робіт для перевірки двигуна рульового керування та гальмівної системи. Ось основні роботи які потрібно виконати проводячи ТО-1:

  • перевірка укомплектованості автомобіля необхідними для водія інструментами;

  • перевірка усіх кріплень важливих вузлів і систем, особливо ретельно потрібно перевірити кріплення головок блоку циліндрів;

  • обслуговування акумулятора;

  • перевірка цілісності і натягу усіх ременів;

  • змащувальні роботи, згідно з рекомендаціями сервісної книги;

  • перевірка і регуляція гальмівної системи та рульового керування;

  • перевірка стану коліс та тиску в шинах;

  • перевірка роботи автомобіля під час руху.

Технічне обслуговування № 2 (ТО-2)

ТО-2 вантажного автомобіля проводиться після кожних 14 000 км пробігу. Це більш поглиблена і ретельна діагностика та перевірка основних систем та агрегатів під час роботи. А саме:

  • на основі щоденних ТО та ТО-1 складається певний обсяг робіт, які потрібно провести;

  • виконання регулювання та обслуговування, які рекомендуються у сервісній книзі;

  • проводиться промивання паливної системи та заміна фільтрувальних елементів;

  • при виявленні зношеності шин проводиться її заміна або перестановка згідно з схемою;

  • перевірка герметичності гальмівної системи та при потребі заміна гальмівної рідини;

  • проведення обов'язкових змащувальних робіт згідно з рекомендаціями виробника транспортного засобу.

  • після проведення ТО-2 автомобіль перевіряють під час руху.

Сезонне технічне обслуговування (CO)

Таке технічне обслуговування проводиться 2 рази на рік та є підготовкою використання вантажного автомобіля в холодну чи теплу пору року. Як правило, такі ТО проводять на початку весни та на початку осені, інколи його поєднують з ТО-2. Основною ціллю цього технічного огляду є:

  • заміна змащувальних матеріалів та рідин на відповідні сезону;

  • підготовка кузова до нового сезону;

  • при переході в зимовий період проводиться перевірка системи обігріву, а на літній - системи кондиціонування;

  • заміна шин відповідно до пори року.

Всі ці ТО несуть в собі попереджувальний характер та дають змогу збільшити термін експлуатації автомобіля, а також допомагають виявити несправності на початкових стадіях.


Поділитися: