beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Шини для безпечного вантажоперевезення взимку: характеристики, особливості

Надійний справний автомобіль – це основна запорука успішного вантажоперевезення. Адже при поломці транспортного засобу ви не доставите свій вантаж вчасно, а у випадку з продукцією, що швидко псується, товар і зовсім може стати непридатним до вживання. Начастіше псуються колеса, які піддаються найбільшому навантаженню. Тому так важливо правильно вибрати шини і вчасно замінити з зимового періоду.

Які є види вантажних шин?

Шини для вантажівок одна з найбільш значущих статей витрат після витрат на пальне. Кожен досвідчений перевізник намагається забезпечувати свою вантажівку якісними та найбільш підходящими шинами.

Так як навантаження на різні колеса відрізняється, то і гума для них має відрізнятися. Виділяють такі типи шин:

Рульові - призначені для передньої осі вантажного автомобіля, їх конструкція забезпечує хорошу керованість і стійка до зміни навантаження при маневрах. Така гума маркується літерою "F"

Ведучі – такі шини повинні забезпечувати надійне зчеплення з дорогою. Протектор на таких шинах повинен гарантувати надійне гальмування різних типів дорожнього покриття. Цей тип гуми позначається "D".

Причіпні - шина для причепа повинна мінімізувати опір руху, мати високу зносостійкість та стійкість до великих навантажень. Маркування для такої гуми "Т".

Універсальні - дозволяють заощадити на купівлі комплектів спеціальних шин, але така гума суттєво впливає на керованість та маневреність. Даний тип гуми має маркувальний індекс "U"

Маркування, що використовується для зимової гуми для вантажівок

Вся інформація про гуму її склад, будову та призначення, зашифрована на її бічній частині. Щоб зрозуміти, яка перед вами шина потрібно розібратися в індексах.

Серед власників вантажівок існує думка, що зимова гума маркується індексом М/S (Mud and Snow), що перекладається як бруд і сніг. Але вибирати такий тип покришок для зимового періоду не зовсім правильно, тому що ця гума відноситься до всесезонного тину. Більшість перевізників вантажів віддають перевагу саме цій гумі, оскільки за один рейс вони можуть побувати в різних кліматичних умовах.

Гума призначена для використання в зимовий період позначається символами сніжинки та гори або індексу 3PMSF. Такі шини пройшли випробування та можуть використовуватись при мінусовій температурі.

Відмінності між зимовим типом шин для вантажівок та літніх

Поділ на зимову та літню гуму для вантажівок стався відносно нещодавно. З розвитком технологій для вантажного транспорту почали виготовляти шини для зимового сезону. Ось їх основні відмінності від всесезонних та літніх шин:

  • спеціальна суміш смол і масел дозволяє гумі не змінювати свої фізичні властивості навіть за найнижчих температур;

  • важлива умова – це відсутність металевого корду;

  • глибокий протектор;

  • малюнок протектора зроблений таким чином, щоб сприяти максимальному зчепленню зі слизькою поверхнею.

Правильні зимові шини для вантажівок не повинні бути шипованими, оскільки така гума при великому навантаженні псує дорожнє полотно. Дорога отримує менше ушкоджень, якщо в складних погодних умовах на колесах будуть закріплені протибуксувальні ланцюги.

Зверніть увагу, що в деяких країнах на законодавчому рівні заборонено використовувати шиповану гуму для автомобілів, що займаються перевезенням вантажів.

Важливо пам'ятати, що зимову гуму не можна використовувати за температури навколишнього середовища вище +5 градусів.

Який має бути тиск у колесі вантажного автомобіля взимку?

Єдиного стандарту для коліс немає, а рекомендований тиск у шинах прописано виробником у сервісній книжці. Також оптимальні показники тиску в шинах є на спеціальній наклейці із внутрішньої кришки бензобака.

Не варто ігнорувати недокачані шини,ця обставина може:

  • знизити керованість автомобілем;

  • збільшити витрату палива;

  • збільшиться швидкість нерівномірного зношування.

Так як при зниженні температури та стисканні повітря тиск у колесах знижується, то за ним потрібно ретельно стежити та регулярно вимірювати.

Щоб спростити контроль тиску в шинах, існує ціла низка автоматичних систем вимірювання тиску в шинах.

Такі системи можуть бути двох типів: зовнішні та внутрішні.

Дане обладнання полегшує життя водіїв вантажівок, особливо в зимовий час, тому що не потрібно робити виміри вручну.

Як правильно зберігати зимову гуму?

Не секрет, що неправильне зберігання значно скорочує термін служби зимових шин. Для організації належного зберігання зимових шин слід дотримуватись простих правил:

  • Шини повинні бути чистими та готовими до використання у наступному сезоні.

  • Зимову гуму потрібно зберігати в сухому, прохолодному місці та захищати від потрапляння прямих сонячних променів.

  • Заборонено зберігати гуму на відкритому повітрі, навіть якщо вона вкрита тентом.

  • Слід уникати тиску сторонніх важких предметів або розтягування гуми, вона може розтріскатися.

  • Найкраще зберігати зимові шини у спеціальних чохлах.

  • Не слід зберігати покришки в приміщення, де працюють двигуни внутрішнього згоряння, речовини, що виділяються в процесі їх роботи, погано впливають на гуму.

То яку модель і яку цінову категорію вибрати ви вирішуєте самі, важливо дотримуватися основних правил експлуатації.

Великі транспортні компанії, які мають свій автопарк і ретельно стежать за ним, завжди віддають перевагу якісній зимовій гумі. Адже це не лише економія коштів, а й безпека їхніх працівників.


Поділитися: