beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

«Правило однієї хвилини» – реальні небезпеки та можливості

Наразі, для роботи за кордоном вантажний автомобіль має бути обладнаним тахографом, а водій повинен чітко дотримуватись норм праці і відпочинку згідно з постановою No 561/2006 та правильно використовувати тахограф. Проте цей прилад має ряд особливостей, які потрібно враховувати при його використанні, та знати спосіб підрахунку робочого часу, який в ньому застосовується.

Як діє "Правило 1 хвилини"

Це правило належати до особливості обліку часу їзди тахографом. Прилади, які були виготовлені у період з 2006-2011 років, а також пристрої першого покоління, реєструють час їзди від 5 до 59 секунд, як повну хвилину. Також є тахографи, які рахують як безперервну їзду той випадок, коли автомобіль рухався одну хвилину, потім була хвилина простою, а потім автомобіль продовжив рух. Такі похибки водії зазвичай помічали під час руху в пробках чи на світлофорах. Тому за робочу зміну набігали зайві хвилини робочого часу.

Таку ситуацію добре ілюструє наступна схема.

Цей приклад наочно демонструє, як тахографи старого покоління, фіксують 4 хвилин часу замість 70 секунд реальної їзди.

У наступних поколіннях тахографів, які почали виготовлятись починаючи з кінця 2011 року, були додані налаштування, які суттєво покращують роботу пристрою з підрахунку робочого часу. Тахографи другого покоління мають наступне налаштування: хвилина часу фіксується як дія, яка найдовше безперервно тривала протягом цієї хвилини. Цей алгоритм обрахунку застосовується окремо для кожної хвилини, і пристрій аналізує кожну хвилину індивідуально і визначає найдовшу безперервну дію. Наприклад, якщо автомобіль рухався протягом 31 секунди і відпочивав 29, то тахограф зараховує цю хвилину як рух транспортного засобу.

Це добре видно на наступній ілюстрації.

З цих двох графіків видно, що в одній і тій же ситуації тахографи різних поколінь, рахують робочий час по різному. Очевидно, що тахографи нового зразка більш точні у своїх обрахунках та надають більше часу для роботи водія в сумарному підрахунку, якщо розглядати робочий час за місяць чи рік.

Можливості і обмеження, які пов'язані з "Правилом 1 хвилини"

Звісно під час роботи трапляються різні ситуації, що потребують перемістити автомобіль від місця завантаження, чи перепаркувати під час відпочинку, тому багато водії часто зловживають "Правилом 1 хвилини". Часто водії знаходять різноманітні виправдання своїм маніпуляціям, а інколи навіть використовують незаконні допоміжні засоби для блокування давача швидкості. Але не варто цю ситуацію сприймати як спосіб коригувати режим праці і відпочинку на свою користь.

Аналогічні дії можна проводити із цифровим тахографом другого покоління:можна рухати автомобіль 20-25 секунд кожної хвилини і таких циклів провести, наприклад 10 - то можна при необхідності перемістити транспортний засіб, а тахограф буде рахувати весь цей час як відпочинок. Але як ви реагуватимете, коли за вашими маніпуляціями спостерігатиме поліція і поставить питання про ваші дії та як пояснити цю ситуацію?

Саме по собі правило 1 хвилини є дуже корисним в роботі водіїв далекобійників, та допомагає раціоналізувати робочий час. Але свідоме його застосування для маніпуляцій з робочим часом є незаконним та тягне за собою відповідні наслідки, особливо якщо ваші дії були зафіксовані контролюючими органами.

Як поліція може виявити маніпуляції на роздруківці тахографа

Навіть якщо ви використовували правило 1 хвилини на свою користь і цього ніхто не бачив, то ваші маніпуляції можна легко виявити отримавши роздруківку з тахографа. Зловживання правилом однієї хвилини можна виявити протягом однієї доби (на цей час цей період може становити 168 годин. А робиться це простим порівнянням роздруківки тахографа з карти водія та роздруківки графіку швидкості за той самий період. Все тому, що графік швидкості записується тахографом посекундно. Тому при зловживанні правилом 1 хв на графіку водія ми побачимо суцільний час відпочинку, а на графіку швидкості рух ривками.

Також у більшості країн Європи, а точніше у 15, у поліції використовують спеціальне програмне забезпечення TachoScan, від якого практично неможливо приховати такі маніпуляції.

Важливо розуміти що штраф за такі порушення може сягати до 2 000 євро.

Як уникнути нарахування зайвого часу тахографом

Для зменшення нарахування зайвих хвилин варто використовувати тільки тахографи тільки нового покоління. У порівнянні з ними тахографи старого зразка нараховують щонайменше 30 зайвих хвилин. А якщо ці хвилини підрахувати за рік, то виходить дуже багато втраченого часу, який впливає на продуктивність, та підштовхує водія до різних незаконних маніпуляцій.

Зараз найкращими приладами вважаються ті тахографи, які мають вбудовану функцію планування робочого часу та відпочинку. Такі пристрої оптимально рахують той час, та роблять комфортнішою працю водія.


Поділитися: