beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Правила організації відряджень водіїв у випадках перевезення, що включають порожні рейси

Ця стаття містить приклади та детельне роз'яснення відрядження водіїв, що входять до Пакета мобільності, разом з керівними принципами. Англомовна версія документа доступна на офіційному веб-сайті Європейської комісії (ЄК).

Перевезення, що складаються з порожніх рейсів

Тут ми розглянемо різні варіанти, та відповідні до них коментарі та роз'яснення.

Варіант №1 Двостороннє транспортування з поїздкою без вантажу

Водій, що є працівником компанії, зареєстрованій в Литві, перевіз повністю завантажений автомобіль з Вільнюса (Литва) до Парижу (Франція), а потім повернувся назад з порожньою вантажівкою з Франції до Литви.

Коментар ЄК: водій зробив одностороннє транспортування з Литви до Франції, потім здійснив порожній рейс з Франції до Литви, тому на водія не діють правила відрядження ні під час односторонньої доставки до Франції, ні в момент порожнього перегону, який він здійснив по завершенню односторонньої доставки.

Варіант №2 Два двосторонні транспортування з однією поїздкою без вантажу

Водій, що працює для компанії, яка зареєстрована в Литві, перевозив вантаж з Вільнюса (Литва) до Парижа (Франція), та порожнім автомобілем повертався до Брюсселю (Бельгія). Після того, водій завантажував товари в Брюсселі і розвантажував їх у Вільнюсі.

Коментар ЄК: усього водій здійснив два двосторонні транспортування та одну порожню поїздку між ними. Перше двостороннє транспортування відбулося з Литви до Франції, а наступне – з Бельгії до Литви. Порожній рейс між Францією і Бельгією рахується як частина другого двостороннього перевезення, яке має початок в Бельгії. Це свідчить про те, що правила про відрядження не застосовувалися. Таким чином, норми відрядження не були застосовані до водія під час всіх цих доставок.

Варіант №3 Одне перевезення cross trade з двома порожніми перевезеннями

Водій, що представляє польського перевізника робить порожній рейс з Кракова до Мюнхена, а потім транспортний засіб завантажується товарами у Мюнхені та доставляє їх у Брюссель (Бельгія). Після цього він їде порожняком з Брюсселя до Кракова.

Коментар ЄК: водій провів дві окремі поїздки без вантажу та одне транспортування cross-trade між ними. В результаті, водій знаходиться у відрядженні до Німеччини з моменту в'їзду на її територію до виїзду, включаючи порожній проїзд до місця завантаження товарів в Німеччині, навантаження товарів та транспортування їх територією Німеччини. Після цього, водій вважається відрядженим до Бельгії з моменту в'їзду на її територію до завершення етапу cross-trade. Проте, по завершенню перевезення cross-trade та повернення до держави-члена Євросоюзу, водій не вважається відрядженим до Бельгії. Водій також не вважається відрядженим до Нідерландів під час виконання транспортування cross-trade між Німеччиною та Бельгією, тому що він перетинає кордон Нідерландів без навантаження чи розвантаження товарів.

Варіант №4 Два двосторонні перевезення, потім каботаж і дві поїздки без вантажу

Водій, який працює в компанії, що базується в Німеччині, перевозить товари на вантажівці з Берліна до Парижа та вивантажує їх там. Після цього він переїжджає порожнім транспортним засобом до Ліона (Франція), щоб завантажити і перевезти товари до Марселя (Франція), де вони розвантажуються. Потім водій здійснює порожній рейс з Марселя до Нанта (Франція). Повертаючись до Німеччини водій бере вантаж до в Нанта і розвантажує їх у Берліні.

Коментар ЄК: Водій здійснив два рейси з перевезення товарів в обидва напрямки між Німеччиною та Францією, одну каботажну операцію в Франції та два порожні рейси у Франції. Перший рейс в напрямку з Німеччини до Парижа був завершений з розвантаженням товарів. Після завершення цього рейсу водій відправився у напрямку до місця навантаження для каботажного перевезення від Франції. Після завершення каботажної доставки водій повернувся порожньою вантажівкою до пункту завантаження, де мав завантажити товари для другого рейсу з Франції до Німеччини. Тому, перша порожня поїздка між Парижем та Ліоном вважається відрядженням, оскільки вона пов'язана з каботажним перевезенням між Ліоном та Марселем. Друга порожня поїздка між Марселем та Нантом не вважається відрядженням, оскільки ця поїздка є зв'язаною зі зворотнім рейсом з Нанта до Берліна.

Висновки

Єврокомісія оприлюднила документ, який описує основні засади, що регулюють відрядження водіїв, які входять до Пакета мобільності. В цьому документі викладено різні приклади та пояснення, які мають допомогти у розумінні змін у відрядженнях водіїв.

Також варто пам'ятати, що Якщо порожні рейси здійснюються в рамках двостороннього перевезення, то вони не потребують дотримання правил про відрядження водіїв. Однак, якщо порожня поїздка пов'язана з каботажем або з одностороннім міжнародним перевезенням (cross trade), то на не діють правила про відрядження водіїв.


Поділитися: