beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Польські перевізники блокують кордон: причини та наслідки

6 листопада 2023 року польські перевізники розпочали блокаду чотирьох пунктів пропуску на кордоні з Україною. За їхніми словами, це протест проти нерівних умов  конкуренції з українськими перевізниками.
Заблоковані такі пункти пропуску як Корчова - Краківець, Гребенне - Рава-Руська, Дорогуськ - Ягодин, Шегині. Ці пункти пропуску є одними з найбільш завантажених на польсько-українському кордоні. Вони пропускали щодня до 10 000 вантажівок.

Основні причини блокування польсько-українського кордон

Організатором блокади польсько-українського кордону є Асоціація польських перевізників (Związek Pracodawców Transportu Drogowego). Це професійна організація, що об’єднує понад 10 тисяч польських перевізників.

Ініціатором протесту є Рафал Меклер, голова Асоціації польських перевізників, а також власник транспортної компанії Rafał Mekler Transport.

Меклер стверджує, що польські перевізники втрачають конкурентоспроможність через те, що українським компаніям дозволяють перевозити товари в ЄС за нижчими тарифами.

Це пов’язано з тим, що українські перевізники не зобов’язані дотримуватися таких же правил, як польські. Наприклад, українським перевізникам не потрібно отримувати сертифікат АЕO, який є обов’язковим для польських перевізників.

Сертифікат АЕO

Сертифікат АЕO (Authorised Economic Operator) - це міжнародний документ, який видається митним органам. Він підтверджує, що компанія відповідає високим стандартам безпеки та надійності.

Польські перевізники стверджують, що отримання сертифіката АЕO є складним і дорогим процесом. Українські перевізники не зобов’язані його отримувати, що дає їм конкурентну перевагу.

Інші причини блокади

Польські перевізники також обурюються тим, що Україна дозволяє ввезення в ЄС українського зерна без митного оформлення. Це також призводить до зниження цін на зерно на польському ринку.

Крім того, польські перевізники вимагають підвищення тарифів на вантажоперевезення з України. Вони стверджують, що ці тарифи є занадто низькими і не покривають їхніх витрат.

Наслідки блокади

Блокада польсько-українського кордону завдає серйозних проблем як українським, так і польським перевізникам. Українські перевізники змушені чекати в чергах на кордоні понад 90 годин. Це призводить до затримок у доставці товарів, а також до зростання витрат на перевезення.

Водії перебувають у стресі і  змушені чекати тривалий час незважаючи на холод і відсутність належних умов. Через це на пункті пропуску "Шегині" від серцевого  нападу помер 48-річний український водій.

Польські перевізники також потерпають від блокади. Вони втрачають прибуток, а також ризикують втратити клієнтів.

Варіанти вирішення проблеми

Наразі існує кілька варіантів вирішення проблеми.

Один із них – це врегулювання конфлікту на переговорах між польською та українською владою. Інший варіант – це втручання Єврокомісії.

Україна запропонувала польській стороні запустити смуги для порожніх вантажівок. Це дозволило б розвантажити ситуацію на кордоні. Однак польські перевізники поки що не погодилися на цю пропозицію.

Відновлення нормального руху вантажівок на польсько-українському кордоні є важливим для обох країн. Це дозволить забезпечити безперебійну доставку товарів та зміцнити економічні зв’язки між Україною та ЄС.

Додаткова інформація

У відповідь на блокаду польсько-українського кордону українська влада запроваджує спеціальні заходи для підтримки українських перевізників. Зокрема, Україна надала перевізникам компенсацію за витрати на проживання та харчування в Польщі.

Крім того, Україна розпочала переговори з ЄС щодо узгодження правил вантажоперевезень між Україною та ЄС. Ці переговори є важливими для вирішення проблеми нерівних умов конкуренції між українськими та польськими перевізниками.



Поділитися: