beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Новий раунд "Пакета мобільності" - європейські правила для водіїв

Починаючи з лютого 2022 року, набули чинності нові зміни щодо організації автомобільних перевезень на території країн Європи. Минулого року Єврокомісією було прийнято новий "Пакет мобільності", який регулює автомобільні перевезення вантажів по країнах ЄС. Ці зміни направлені на кращий захист робочих прав водіїв-далекобійників та більш чітко регламентують режим праці та відпочинку.

Детальний опис змін та поправок

Основна ціль цих змін, які прописані в новій версії директиви ЕС 2020/1057, це регулювання режиму праці і відпочинку у країнах Європейського союзу та забезпечити доступність цієї професії й прозорість ринку праці у цій галузі.

Основна важлива зміна полягає в тому, що водії, які здійснюють міжнародні перевезення, будуть отримувати значно вищі виплати за відрядження, особливо у країни з високим рівнем заробітної плати. Цими нововведеннями регулюється каботаж, що зменшує конкуренцію між водіями з країн із високим доходом та доступними працівниками зі східних країн.

Акцент на національний внутрішній ринок

Нові правила приведуть до структурних змін у малих та середніх транспортних компаніях. Їм прийдеться більшість своєї діяльності проводити в межах своєї країни, оскільки оплата відрядження для водіїв за кордон буде забирати значну частину доходу. Це здебільшого стосується країн східної Європи і перенаситить їх ринок. А в західній частині Європейського союзу може виникнути дефіцит потужностей.

З другого боку, це підвищить оплату праці і престиж професії водія-далекобійника, адже зараз спостерігається дефіцит кадрів у цій сфері.

Особливості нових правил оформлення відрядження для водіїв

Відповідно до пункту 2 статті 1 Директиви (ЄС) 2020/1057 «особливі правила застосовуються до водіїв, найнятих підприємствами, заснованими в державі-члені, які вживають транснаціональних заходів, зазначених у пункті (а) статті 1 (3) Директиви 96/71/ЄС».

Відповідно до нового "Пакету мобільності" мають виконуватися наступні зобов'язання:

  • виплати за відрядження визначаються законодавством тієї країни, в яку відбувається рейс;

  • завчасно надіслати сповіщення про майбутнє відрядження;

  • наявність всіх необхідних документів на борту автомобіля до початку рейсу.

Це стосується лише каботажних перевезень, перевезень комбінованим транспортом та доставки типу cross trade. Проте правила для транзитних і двосторонніх перевезень залишаються незмінними.

Компанія перевізник зобов'язана повідомити компетентні органи країни в яку планується відрядження. Для цього потрібно надіслати декларацію про розміщення, використовуючи багатомовну форму використовуючи інформаційну систему внутрішнього ринку (IMI).

Дане повідомлення повинно бути надіслано до початку відрядження та має містити наступну інформацію:

  • номер ліцензії та іншу інформацію, що ідентифікує перевізника;

  • інформацію про контактну особу, що відповідає за організацію даного перевезення;

  • інформацію про водія, його водійське посвідчення і трудовий договір;

  • дата початку та закінчення відрядження;

  • інформація про транспортний засіб та його реєстрацію;

  • відомості про товар що перевозиться та яка транспортна послуга надається.

Нові вимоги до водіїв

Серед супроводжуючих документів водій повинен обов'язково мати при собі:

  • паперову чи електронну копію повідомлення про відрядження;

  • e-CMR чи інший документ, який підтверджує транспортну операцію;

  • записи з тахографа, на яких є відмітка про перетин кордонів країн.

За новими правилами водій зобов'язаний ввести символ країни в яку він в'їхав, на першій зупинці після перетину кордону.

Основні нововведення

Якщо коротко описати нововведення, то їх можна описати трьома пунктами:

  1. Всі водії, які здійснюють односторонні перевезення, мають бути зареєстровані як працівники у відрядженні. Виплати таким працівникам здійснюються відповідно до рівня заробітної плати країни в яку вони прибули.

  2. Щоб забезпечити регуляцію каботажу, водії що працюють на замовлення закордонних компаній також мають оформляти відрядження. Проте такі відрядження мають тривати не більше 7 днів та обмежуються трьома транспортними операціями в одному відрядженні. Повторне відрядження можливе тільки через 4 дні.

  3. Транспортний засіб, що виконує міжнародне перевезення вантажів, зобов'язаний повернутись до країни його реєстрації не пізніше ніж 8 тижнів з моменту відрядження.

На перший погляд, ці нововведення направлені на покращення умов праці водіїв далекобійників, проте як все складеться на практиці покаже час.

Поділитися: