beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Криза в Польщі може призвести до кризи у транспортному секторі країни

Війна в Україні негативно вплинула на всю світову економіку, найбільший вплив вона мала на сусідні країни, серед яких опинилася Польща. В країні за минулий рік спостерігається помітне зростання цін та безробіття. В результаті падіння економічних показників, спостерігається збільшення заборгованостей у різних галузях.

Від цієї кризи найбільше постраждала будівельна галузь і сфера торгівлі, відповідно це негативно вплинуло на сектор перевезень вантажів автомобільним транспортом. На фоні росту цін, який передбачається найближчим часом до 10%, зарплати залишаться на тому ж рівні. Така ситуація суттєво вплине на водіїв вантажного транспорту, яких і так бракує в галузі перевезень. Сам ринок транспортування змушений буде переорієнтовуватись на внутрішні потреби Польщі.

Проблема з дозволами у Польщі для перевезень у східному напрямку

Як правило, в кінці кожного року проводяться переговори у двосторонньому порядку щодо обміну дозволами, особливо це стосується країн що не є членами Європейського союзу.

Проте починаючи з 2022 року ситуація значно змінилась. Тепер Україна отримала необмежений в'їзд на територію Польщі та ЄС до кінця 2023 року з можливістю пролонгувати цей транспортний безвіз.

Поряд із цим взаємодіє із РФ і РБ мінімізована взаємодія. Представники Міністерства інфраструктури Польщі повідомили, що найближчим часом питання надання дозволів у східному напрямку та інші проблеми буде вирішено.

Проте у переговорах є деякі пункти, які ускладнюють ситуацію з дозволами:

  • Введення санкцій для всієї території Євросоюзу, що значно змінило транспортну політику;

  • Білорусь обмежує кількість дозволів на 2023 рік до 10 000 штук;

  • Перевізники, що працювали у виключно цьому напрямку, шукають альтернативу та підвищують конкуренцію та перенасичують ринок в інших напрямках;

  • Через не досконалий механізм санкцій та шпарини в законодавстві присутність російського капіталу в Польщі, який організовує власні автопарки, значно зросла.

Для того, щоб систематизувати видачу дозволів та упорядкувати роботу вантажоперевезень автомобільним транспортом в Польщі планується запровадити абсолютно нову систему контролю за транспортом SENT ICT.

Також окремою проблемою варто розглянути значні черги на кордонах. Ситуація з багатогодинними та багатоденними чергами на пунктах пропуску не вирішена й до сьогодні.

Запровадження електронної черги для вантажівок на кордоні

Національна податкова адміністрація Польщі (KAS), анонсувала запуск електронної системи, яка допоможе регулювати чергу вантажівок на пунктах перетину кордону, проте станеться це не раніше 2025 року. Система контролю черги SATOS дасть можливість бронювати дату митного оформлення вантажів.

Починаючи з 2022 року на польських пунктах пропуску діє система автоматизації перетину кордону Cyfrowa Border, проте вона дуже не досконала, та потребує доповнення у вигляді додатків для водіїв. Наразі ця система не є ефективною, оскільки на кордоні з Україною трафік подвоївся удвічі за останній час. Зараз реєстрація в Е-черзі для вантажівок є обов'язковою.


Поділитися: