beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Чи варто поспішати із заміною лисої гуми?

В теперішній час коли кількість автомобілів на дорогах зростає з кожним роком, кількість дорожньо-транспортних пригод теж збільшується з високою швидкістю. І одна із найбільш розповсюджених причин - це неправильна експлуатація автомобільних шин. Інколи власники автотранспорту користуються зношеними шинами аж поки ті зовсім не вийдуть з ладу. Але потрібно чітко розуміти, до чого це може призвести та які наслідки ви отримаєте.

Чи можна їздити на лисій гумі?

Зношена шина має дуже схожу поверхню з шинами, які використовуються у автоспорті. Але різниця полягає у тому, що шини для автоспорту (слік) розраховані виключно на суху погоду та виготовленні з принципово інших матеріалів. В порівнянні зі сліком зношена гума без канавок має значно менший коефіцієнт зчеплення з дорогою. До того ж спортивні шини під час руху зазнають іншої деформації і ніби прилипають до дороги, що аж ніяк не властиво звичайним гумовим покришкам.

В Україні на законодавчому рівні забороняється використовувати шини глибина протектора яких зносилась і становить менше ніж 1,6 мм. Це обмеження обґрунтовується тим, що під час швидкого обертання колеса на гуму діє відцентрова сила і виштовхує протектор назовні, а при такому зношені, пляма контакту шини з дорожнім покриттям стає критично малою.

Для прикладу: якщо шина зношена більш як на 70%, то в статичному положенні площа контакту майже не буде відрізнятись від показників нової гуми, але якщо автомобіль почне рухатись, то площа контакту шини з поверхнею почне швидко зменшуватись, а при швидкості більш як 100 км/год площа контакту зношеної шини може зменшитись до 90%. При цьому нова шина, у якої протектор становить приблизно 7 мм, при такій швидкості зменшить свій контакт з дорожнім покриттям не більше ніж на 50%.

Варто наголосити що у зимовий період не варто використовувати шини з протектором менше ніж 3-4 мм, а особливо якщо глибина протектора на колесах різна, то автомобіль може легко втратити керованість.

Високі показники зчеплення гуми з дорожнім покриттям покращують керованість автомобілем. Відповідно використовуючи зношену гуму водій наражає на небезпеку себе і інших учасників дорожнього руху.

Штраф за їзду на лисій гумі

На території України правилами дорожнього руху забороняється використовувати зношені шини і для певного виду транспорту встановлена мінімальна висота малюнку протектора:

  • для автомобілів що мають масу менш як 3,5 т глибина протектора має становити не менше 1,6 мм

  • для вантажного автомобільного транспорту масою більше як 3,5 т протектор має бути від 1,0 мм

  • для мотоциклів і мопедів глибина протектора має становити від 0,8 мм.

Також заборонено використовувати шини з різним протектором та з різноманітними пошкодженнями чи порізами.

Проте штрафи за такі порушення на даний час дуже низькі і становлять від 340 гривень при застосуванні ст. 121 КУпАП та 680 грн згідно зі ст. 121-2 – 680 грн. Також транспортний засіб можуть затримати до усунення проблеми (заміни шин). У разі повторного порушення протягом наступного року водія можуть позбавити прав керування транспортними засобами на 3-6 місяців.

У 2022 році була зареєстрована законодавча ініціатива, щодо доповнення КУпАП новою статтею 121-3. У цій статті передбачається посилення відповідальності для водіїв вантажних транспортних засобів та автобусів, а саме за зношені на вантажівках і автобусах передбачається штраф до 8500 грн, при повторному аналогічному правопорушенні водія позбавлятимуть прав на термін від шести місяців до одного року.

Також варто звернути увагу на те, як страхові компанії ставляться до зношеної гуми. Страхова компанія може відмовитися відшкодовувати кошти у випадку ДТП, якщо у вашого транспортного засобу рівень зношеності шин буде менший за норму.

Поділитися: