beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Зважування транспорту: карта від Укравтодору, штрафи за перевантаження та перевантаження великогабаритного транспорту

В "Укравтодорі" вважають, що перевантаження великогабаритного транспорту є основною причиною руйнувань дорожнього покриття. Рух перевантажених фур, особливо в літній період, завдає колосальної шкоди дорогам України. Тому Укравтодор посилив габаритно-ваговий контроль над автомобільними вантажоперевезеннями по країні. Поруч із мобільними об'єктами контролю ваги працюють і майданчики WiM.

Weigh-in-Motion майданчик - це основний інфраструктурний об'єкт у рамках проєкту "Велике дорожнє будівництво". Дорожній контроль ваги WiM майданчиком здійснюється автоматично, коли транспорт проїжджає через рамку пристрою. За минулий рік було встановлено понад 25 пристроїв у місцях, де рух вантажівок найбільш інтенсивний. Більшість із них вже ефективно працюють і при цьому не ускладнюють рух транспорту.

За минулий рік кожен такий майданчик приніс чималий дохід до бюджету країни. При цьому в "Укравтодорі" стверджують, що їхня мета не зібрати максимальну кількість штрафів, а вберегти дорожнє полотно, щоб кожна дорога була належної якості. Ключовим завданням автоматичної фіксації перевантаження є оптимізація цього процесу та мінімізація корупції на дорозі.

Укравтодор не приховує, де знаходиться той чи інший ключовий інфраструктурний об'єкт вагового контролю. Для цього в "Укравтодорі" створено спеціальну карту, де зазначено кожну дорогу, на якій є WiM майданчик і в якому режимі він працює на цей момент.

За минулий рік вдалося встановити та запустити в роботу 6 пунктів на ключових дорогах навколо Києва та посилити дорожній контроль перевантаження великогабаритного транспорту. На Одещині працюють понад 8 таких комплексів, кожна дорога до порту обладнана WiM, адже саме там найбільш інтенсивний рух вантажного транспорту. Транспортні компанії та приватні перевізники враховують цей факт при складанні ціни на перевезення вантажів.

Цього року планують встановити ще близько 50 таких комплексів, а це означає, що кожна дорога регіонального значення матиме такий дорожній об'єкт і карта контролю ваги вантажного транспорту поповниться новими відмітками. За 2023 рік планується ще встановити не один такий дорожній об'єкт та збільшити кількість комплексів WiM до 250. Карта, яку створив Укравтодор, поступово поповнюватиметься актуальною інформацією про нові пункти.

Оскільки штрафи за перевантаження сягають 51 000 грн, то краще їх уникати та не перевищувати встановлені норми для конкретного автомобіля. Тепер цей факт враховують усі перевізники при розрахунку вартості доставки.

Обдурити автоматичний габаритно-ваговий пункт неможливо, адже кожен такий майданчик працює і за температури нижче 30 градусів, і вище 40 градусів за Цельсієм. Вимірювання проводиться на швидкості, яка не перевищує 120 км. А якщо дорожній транспорт рухається швидше, то йому буде нараховано штраф за перевищення швидкості.

Поділитися: