Вплив пандемії Covid - 19 на логістику та транспортування вантажів
За кілька місяців країни, які мали відкриті кордони для торгівлі та бізнесу, стали ізольованими, а всі галузі, включаючи транспортно-логістичну, почали потерпати від кризи. Експерти прогнозували можливий вплив на ринок вантажоперевезень та дають рекомендації щодо більшості дій транспортних та логістичних операторів у разі, якщо заходи щодо боротьби з розширенням потенціалу не приведуть до повного відновлення ринку.
Головні ризики
Пандемія створила проблеми вантажоперевезень, включаючи затримки в поставках та псування вантажів. Зважаючи на те, що багато етапів перевезення вимагають паперової роботи, людина є невід’ємною частиною процесу. Жорсткі карантинні заходи призвели до закриття офісів та обмеження закордонних відряджень, що вплинуло на контроль та якість обслуговування клієнтів. Клієнти почали вимагати термінової організації альтернативних варіантів доставки, які можуть бути менш надійними та дорожчими. Відеоконференції стають важливим інструментом для обговорення дій між усіма сторонами у ланцюжку поставок.
Оцінювання ризиків
Договір зі спеціальними умовами
У транспортно-логістичній галузі є стандартні умови перевезення, які відповідають законодавству, але деякі експедитори складають з ключовими клієнтами спеціальні умови. У зв'язку зі складною ситуацією в галузі, експедиторам та транспортним операторам слід перевірити дії договорів та з'ясувати межі своєї відповідальності в нових умовах. Для прикладу, необхідні програми, які обов’язково покладені на експедитора або його агента, а також на складського оператора чи транспортного оператора. У багатьох випадках договори укладені на умовах, які припускають більше прав клієнта, ніж транспортного оператора. Важливо оперативно надати клієнту інформацію про будь-які зміни в узгодженому ланцюжку поставок, посилаючись на форс-мажорні витрати.
Договір зі стандартними умовами
Якщо транспортний оператор діє в рамках стандартних умов відповідальності, тобто виконувати базове законодавство, то йому завжди потрібно повідомляти всіх клієнтів про встановлення форс-мажорних обставин, які перешкоджають повному виконанню умов договору. Крім того, якщо дані про встановлення форс-мажорних обставин за договором можуть бути спірними, то під час укладення нових угод, пов’язаних з міжнародними перевезеннями, необхідно звертати більшу увагу на умови контрактів та параметри, пов’язані з форс-мажорними обставинами, для виконання своїх зобов’язань.
Спілкування з клієнтами та решти учасників процесу транспортування
Один із важливих аспектів у ситуації, коли трапляються проблеми з постачанням вантажу, є постійне інформування клієнтів про всі проблеми, з якими стикаються різні учасники ланцюжка постачання, такі як експедитори чи перевізники. Щоб скористатися захистом, який передбачено при форс-мажорній ситуації, транспортному оператору необхідно довести, що неможливість виконання своїх зобов’язань перед клієнтом обумовлена обставинами, які не залежать від нього. Зазвичай для використання захисту у вигляді форс-мажору достатньо вжити розумних заходів для запобігання збиткам клієнта, які навіть не пов’язані зі значними додатковими витратами. Одним із таких заходів є тимчасове та постійне інформування клієнтів.
Для того, щоб зменшити ризик претензій, транспортні оператори повинні документувати всі свої дії, вжиті у зв'язку з неможливістю відмови від зобов'язання у повному обсязі. Це допоможе довести, що було зроблено все можливо для того, щоб уникнути збитків клієнта. Тому важливо фіксувати всі переговори із зацікавленими сторонами (клієнтами, підрядниками, державними органами) ланцюжка поставок та оперативно надсилати поштові повідомлення, які підтверджують досягнення домовленості. Регулярно надсилайте своїм клієнтам короткий огляд проблем, що виникли, і опис дій для їх вирішення.
Основні проблеми при отриманні вантажу
При оцінці ризиків важливо враховувати проблеми з отриманням документів на завантаженні, вони не можуть бути остаточно виготовлені або доставлені. Якщо оригінальні документи не були доставлені залежно від причини, то можна вимагати банківську гарантію від одержувача вантажу. Якщо банківська гарантія не надається, відправник має право затримати вантаж, що може призвести до додаткових витрат. Експедитор повинен повністю проінформувати клієнта про всі виявлені затримки у доставці вантажу та відкрито заявити про те, що саме клієнт несе відповідальність за всі витрати, які виникли у зв'язку з цим. Рекомендується використовувати звичайну накладку на вантаж, щоб уникнути вимог банківської гарантії.
Однією з проблем, що можуть виникнути при транспортуванні вантажу, є оригінальний коносамент, який може бути необхідним для одержання вантажу. У разі виникнення ситуації, коли гарантія від одержувача вантажу є єдиною можливістю, транспортний оператор має отримати консультацію юристів, перш ніж отримати гарантію. Якщо відмова одержувача від вантажу вже сталася або вимагається, експедиторам звичайно потрібно вести переговори з відправником і митницею для вирішення цієї проблеми.
Претензії від отримувачів і відправників
У даній ситуації існує ризик, що продавець вантажу не відправляє оплату за товар і буде претендувати на компенсацію з боку транспортних операторів, їх агентів або представників. Якщо відправник вантажу не може забезпечити оплату через збої в банківських системах або фінансові проблеми покупця, він може подати позов проти транспортних операторів, агентів або навіть проти перевізника, який випустив коносамент.
Тому перед тим, як передавати вантаж одержувачу, транспортні оператори повинні переконатися, що продавець не надсилав жодних повідомлень про затримки вантажу та не натякав на претензії, якщо вантаж буде виданий одержувачу. Фінансова гарантія від одержувача, яка обговорювалася раніше, також повинна покривати цей ризик.
Якщо ви все ж надішлете повідомлення від продавця або відправника про необхідність отримати вантаж або готову претензію, якщо вантаж уже виданий, краще зверніться до юристів за консультацією, щоб уникнути подальших проблем.
Висновки
Ми розуміємо, що дана стаття представляє лише найбільш очевидні аспекти того, що спіткало нас у зв'язку з ситуацією, що пов'язана з досягненням. Тим не менше, наведені поради та рекомендації ефективним галузям уникають непотрібних витрат та помилок на початкових етапах кризи, а також підготуватися до нових викликів. Ми слідкуємо за ситуацією в світі та будем повертатися до цієї теми, якщо з'являться нові підходи по управлінню ризиками в галузі транспорту та логістики в умовах пандемії .
-
Дослідження нових можливостей використання геоінформаційних технологій у транспорті
10 місяців тому 862 переглядів
-
Аналіз транспортних логістичних викликів при гуманітарних місіях в зони конфліктів чи природних катастроф
10 місяців тому 975 переглядів
-
Процеси та виклики організації логістики під час модних подій та показів
10 місяців тому 526 переглядів