Сучасні тенденції та виклики в логістиці
У найближчі роки у логістиці буде складно зберегти стабільність ланцюжка поставок в умовах геополітичної невизначеності та нестачі робочої сили. Підприємці вірять, що цей період буде визначальний для інвестицій у сучасні технології, екологічні інновації та нові бізнес-моделі.
Керівники транспортних та логістичних компаній у Європі вважають, що прогнозування тенденцій на ринку вантажоперевезень ніколи не було таким складним. Останні роки показали, що ситуація може раптово змінитись за один день з непередбачуваних причин, а її наслідки можуть тривати довгий час.
Генеральний секретар Міжнародного альянсу транспорту та логістики Литви (TTLA), зауважує, що, окрім геополітичних, макроекономічних та енергетичних проблем, які впливають на всі сектори економіки, транспортні компанії також стикаються з проблемами регулювання на ринку ЄС.
За висновками фахівців, у секторі транспорту та логістики Європи найбільші проблеми полягають у нестачі робочої сили, необхідності зберігання рентабельності, підвищенні вимог до стійкості, нестабільності цін на паливо та інших факторах, що мають вплив на економіку.
Стабілізація рентабельності
Експерти з логістики та комунікацій відзначають, що умови, в яких працює бізнес в 2023 році будуть складними через зниження тарифів та фрахтових ставок, зростання вартості палива та інших витрат, падіння економіки та високу інфляцію. Підприємства, особливо транспортні, будуть змушені шукати нові рішення та можливості для економії та використання резервних фондів, щоб оптимізувати витрати. Зростання витрат становить серйозну проблему для оптимізації ведення бізнесу. Однак, відповідно до прогнозів, ринок може показати ознаки відновлення у третьому та четвертому кварталі, а головним завданням для малого та середнього бізнесу буде збереження прибутковості, якщо економічна ситуація не погіршиться.
Нестача кваліфікованого персоналу
Дефіцит водіїв вантажних автомобілів є постійною проблемою транспортного сектора, яка існує вже багато років і вона не зникне цього року. Причини цієї проблеми, зокрема війна в Україні, вихід на пенсію людей віком від 50 років, висока ротація кадрів, складні процедури отримання дозволів на роботу і недостатні ресурси від Європейського союзу для рішення проблеми. Можливі шляхи вирішення цієї проблеми, такі як залучення іноземних водіїв з країн Близького Сходу, Середньої та Південно-Східної Азії.
Зворотня логістика
Керуючий директор однієї з компаній розповів про проблему, яку він вважає головним викликом для логістичних операторів у поточному році - ефективна зворотна логістика. Більше 40% товарів, куплених онлайн, повертаються, і приблизно 25% повернутих товарів в індустрії моди залишаються на складах. Відсутність ефективної зворотної логістики призводить до великих витрат підприємств на переупаковку, доставку, збирання та повернення грошей, тоді як споживачі незадоволені невдалими покупками, які змушують їх чекати на повернення грошей. Проте передова зворотна логістика може зробити товари доступними для повторного продажу, збільшуючи прибуток та знижуючи витрати. Крім того, вона сприяє досягненню цілей сталого розвитку та підвищує задоволеність споживачів.
Екологічна логістика
Інвестиції в екологічно чисті рішення стануть основним напрямком розвитку транспортного сектору в найближчому майбутньому. Крім того, Raben Group запустила проект електричних вантажівок у співпраці з IKEA та Volvo. Integre Trans інвестувала в новітні інформаційні технології, цифровізацію процесів, оптимальне використання вживаних систем та отримання нових вантажівок. Багато компаній впроваджують ІТ-рішення для оптимізації маршрутів та скорочення порожніх вантажівок, екологічного водіння та зниження витрат палива. Крім того, що обсяг інтермодальних вантажоперевезень значно збільшився, а зелені інвестиції неухильно зростають. Держава має важливу роль у цій сфері. Компанії мають значні витрати на скорочення викидів вуглекислого газу та оптимізацію процесів у всьому логістичному ланцюжку. Система оцінює понад 70 різних критеріїв, аналізує манеру водіння, тому половина завантажувачів підключена до модуля EcoDrive.
Екологічні питання становлять серйозну проблему для транспортного ланцюжка, Але й досі інфраструктура для підзарядки транспорту та заправки альтернативними видами палива не так добре розвинена. Транспортний сектор готовий до змін, для цього потрібні великі інвестиції, які можуть бути важким тягарем для компаній з низькою маржою в логістиці та транспорті. Отримання документів на нові регулярні завантаження може стати серйозною проблемою для компаній, які змінюють свій транспорт. Проте, ви сподіваєтеся вирішити цю проблему останніми місяцями.
Впровадження новітніх технологій
Останніми роками відбувається зростання цифровізації та автоматизації у логістиці та складському господарстві. Це стає необхідним у зв'язку з браком людських ресурсів, зростанням вартості робочої сили та розвитком електронної комерції. Застосування автоматизації дозволяє підвищити продуктивність праці та зменшити плинність кадрів. Крім того, вона робить склади безпечнішими та створює нові професії завдяки роботизованим системам безпеки та дронам. У 2023 році технологія Robotic Process Automation (RPA) продовжить розвивати важливу роль у логістичних компаніях, допомагаючи автоматизувати повторювані завдання та покращити моніторинг товарів і контроль стану відправлення. Роботизована автоматизація процесів дозволяє ефективно оформити замовлення на закупівлю та забезпечити достатні запаси для щоденних операцій.
Перспективи логістики в Україні
Українська логістика у 2023 році продовжить боротьбу з викликами, спричиненими війною, але одночасно буде збільшуватись використання технологічних рішень. Таким чином, компанії будуть працювати над автоматизацією та оптимізацією логістичних процесів, з використанням штучного інтелекту та машинного навчання для планування маршрутів, прогнозування попиту та оптимізації складських запасів. Іншим трендом буде інтеграція цифрових технологій для підвищення прозорості та безпеки, а також просування України як вступ до Європейського Союзу. Українські компанії намагаються вийти на міжнародні ринки та використовувати переваги свого розташування для збільшення експорту та залучення іноземних інвестицій.
-
Дослідження нових можливостей використання геоінформаційних технологій у транспорті
10 місяців тому 862 переглядів
-
Аналіз транспортних логістичних викликів при гуманітарних місіях в зони конфліктів чи природних катастроф
10 місяців тому 975 переглядів
-
Процеси та виклики організації логістики під час модних подій та показів
10 місяців тому 526 переглядів