beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Розвиток мультимодальних логістичних коридорів в Європі

Міжнародна консалтингова компанія Cushman & Wakefield опублікувала звіт, що визначає нові важливі транспортні коридори, які з'являться до 2030 року. Ці коридори будуть сприяти розвитку європейської логістичної галузі, оскільки попит на вантажні перевезення в Європі до 2050 року збільшиться майже втричі.

Нові транспортні коридори в Європі: ключ до економічного зростання

Первинний розподільний коридор Європи від країн Бенілюксу до північної Італії, прозваний «Блакитним бананом», трансформувався у множинні коридори у відповідь на розширення ЄС і появу нових автомагістралей.

Нові коридори будуть розвиватися завдяки таким факторам, як:

  • Збільшення обсягів вантажоперевезень, які, за прогнозами, виростуть на 22% протягом наступного десятиліття.

  • Розвиток електронної комерції, яка веде до зростання попиту на швидкі та ефективні перевезення.

  • Розвиток новітніх технологій, таких як інтернет речей (IoT), мультимодальний зв'язок і транспортні мережі, які дозволяють підвищити ефективність перевезень.

  • Політичні проблеми, такі як вихід Великобританії з Європейського Союзу, які можуть призвести до перерозподілу вантажних потоків.

Нові логістичні маршрути поділяються на різні категорії відповідно до того, коли передбачається, що вони будуть повністю готові для використання та функціональності. Ця класифікація відбувається з огляду на доступну інфраструктуру та результати подолання юридичних бар'єрів. 

Розвиток основних восьми логістичних напрямків у Європі

Існують вісім ключових логістичних маршрутів, які вірогідно визначатимуть майбутнє європейської логістики.

Ці нові логістичні коридори можна розглядати як потенційні ринки, які з'являться в різні періоди часу: від ринків 2025 року до ринків 2030 року. Але точний момент їх запуску і повної готовності залежить від ряду факторів, таких як розвиток інфраструктури та вирішення правових питань.

Відзначимо, що ця картографія нових логістичних маршрутів є важливою для подальшого розвитку логістики в Європі і визначає напрямок руху цієї індустрії в майбутньому.

"Синій банан" (відомий як 'Blue Banana') – це головний маршрут, через який товари ввозяться до Європи за допомогою портів у країнах Бенілюксу, Рейнського регіону Німеччини, і подальшим розподілом у північну Італію. З огляду на зростаючу важливість середземноморських портів, існує можливість розширення "Синього банана" до порту Генуя в Італії.

Британський коридор. Після Брекзіту, британський маршрут втратить офіційний статус частини транс'європейської транспортної мережі (TEN-T) та північно-середземноморського коридору. Це означає, що ланцюжки поставок великобританських товарів більше спрямовані на внутрішній ринок. В результаті Брекзіту очікується, що логістична галузь стане більш залежною від британських портів.

Ірландський коридор. Створюється ірландський маршрут для фідерних перевезень між портами Корка і Дубліна в Ірландії та портами Зебрюгге і Антверпену в Бельгії. Існує ймовірність, що обмежена пропускна здатність порту Зебрюгге збільшить обсяг вантажоперевезень в сусідні Гент у Бельгії або навіть у Зеландію в Нідерландах.

Іберійський маршрут вже приваблює німецьких автовиробників завдяки наявності кваліфікованої та доступної робочої сили в Іспанії та Португалії. З розвитком нових залізничних ліній та інших транспортних сполучень обсяг перевезень в цьому напрямку може збільшитися протягом наступних 5-7 років.

Центральноєвропейський коридор. Зараз інвестиції в автомагістралі та залізниці поліпшують систему перевезень уздовж центральноєвропейського маршруту. Якщо він в майбутньому буде розширений на північ Італії через Болонью та Мілан, то може з'єднатися з "Синім бананом".

Коридор Північного моря. Користування Північноморським маршрутом, який об'єднує порт Гамбургу з Копенгагеном і Мальме, стане більш активним після завершення тунелю між Рьодбю і Путтгарденом у 2021 році. Цей тунель буде доступний для вантажних автомобілів і потягів.

Чорноморський коридор, який з'єднується з центральноєвропейським "бананом", буде готовий після завершення будівництва залізничної гілки Рейн-Дунай та автомагістралі, яка з'єднує Будапешт з Чорним морем. Це призведе до зростання важливості румунських ринків, особливо Бухаресту.

Балтійський коридор стає все важливішим як виробничий регіон, і це буде залежати від будівництва автомагістралей та залізниць, які з'єднають цей регіон із Фінляндією, Польщею, Чехією та Німеччиною. Проте для розвитку цього розподільного маршруту потрібні значні інвестиції в інфраструктуру, і цей процес вірогідний лише в довгостроковій перспективі.

Висновок


Аналізуючи ключові області для потенційного розвитку і оцінюємо переваги, які вони отримають від майбутніх схем розподілу. Зараз транспортні витрати становлять близько половини витрат на логістику і можуть зростати через перевантаженість доріг, брак робочої сили і збільшення контролю над викидами CO2.

Підвищення екоефективності автотранспорту є одним із основних завдань. До 2030 року всі головні автомагістралі повинні мати зарядні станції для альтернативних видів палива та інші "зелені" технології. Завданням як державного, так і приватного секторів є зробити ці екологічні технології фінансово вигідними та надійними.






Поділитися: