beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Побудова ланцюга логістики міжнародних перевезень під час війни

Українська логістика міжнародних перевезень, як і вся економіка України в цілому зазнала значних змін через початок повномасштабного вторгнення та бойових дій на території країни. Блокування морських портів та унеможливлення авіаперевезень, зруйнувало більшість логістичних ланцюгів міжнародних перевезень. Тому логістична галузь почала швидко перелаштовуватись та шукати альтернативні шляхи та схеми доставки. Оптимальним рішення стало використання мультимодальних перевезень, які передбачають використання декількох різних видів транспортних засобів.

Морські перевезення вантажів

Щоб транспортувати в Україну товари з країн, які не мають з нами сухопутного сполучення, як правило використовують авіаперевезення, або транспортують товари морським шляхом.

Морські контейнерні перевезення, це найбільш вигідне транспортування товару, з точки зору вартості доставки одиниці товару. Проте за умов війни, яка спричинила блокування чорноморських портів, цей спосіб недоступний для українців. Виключенням є перевезення насіння злакових культур та соняшнику, яке стало можливим завдяки “Зерновій угоді”.

Раніше найдешевшим способом доставити вантаж з Китаю чи інших морських азійських країн - були морські перевезення. Проте, ще з початком пандемії COVID-19 ціна на таке транспортування значно зросла. Причиною став дефіцит морських контейнерів в Китаї. Тому найбільш рентабельним і затребуваним у цьому напрямку став залізничний транспорт. Але з початком війни цей шлях став недоступним, оскільки пролягає через територію країни-агресорки.

Єдиним варіантом доставки великих об'ємів вантажу залишаються морські перевезення до сусідніх морських держав Польщі та Румунії. Там фрахти перевантажуються в автомобільний транспорт та після оформлення транзитних декларацій відправляються в Україну. І вже після українського розмитнення доставляються кінцевому споживачеві.

Подібним чином доправляють вантажі з Америки, але доставляють їх в порти на західному узбережжі - більш економічно вигідно.

Імпортування товарів в Україну авіатранспортом

Аналогічно з морськими портами українські аеропорти на час війни недоступні. Тому вантажі які транспортуються авіасполученням, прибувають у країни Європи та чекають на складах тимчасового зберігання. Після перетину державного кордону та процедури розмитнення, ці товари завантажують на автомобільний транспорт і доставляють кінцевому отримувачу. За таким самим ланцюжком працює і експорт з України: товари прибувають на тимчасовий склад в аеропорту і перебувають там до повного формування рейсу.

Як правило, літаком перевозять невеликі партії товарів, термінові та цінні вантажі. Тому найпоширенішою практикою в таких перевезеннях є застосування збірної доставки.

Міжнародні перевезення вантажів автомобільним транспортом

Як ми бачимо, значні зміни торкнулись авіа та морських перевезень, тому навантаження на автомобільний транспорт збільшилось в декілька разів.Структура логістичних вантажів фактично не змінилась, проте ціна на транспортування зросла. На це вплинуло багато факторів:

  • збільшення помиту на послугу автоперевезень;

  • паливна криза на початку війни, яка негативно вплинула як на дрібних перевізників, так і на великі компанії;

  • дефіцит професійних водіїв, адже багато водіїв було мобілізовано;

  • черги на кордонах та мала пропускна здатність митних пунктів.

Проте автомобільні перевезення залишаються головним шляхом не тільки імпорту та експорту, а також транспортування гуманітарних вантажів, та товарів для забезпечення нашого війська.

Компанія Cargofy є одним із лідерів у галузі автоперевезень в Україні. наші професійні логісти з легкістю швидко організують вам транспортування по території нашої країни чи за кордон. Ми гарантуємо максимально швидку та якісну доставку за найвигіднішими цінами.


Поділитися: