beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Перспективи розвитку транспортної логістики

Єдина система транспорту країни має відповідати потребам суспільного виробництва та національної безпеки, мати розвиток інфраструктури, щоб надавати повний комплекс транспортних послуг, включаючи зберігання та підготовку вантажів для перевезення, а також забезпечувати зовнішньоекономічні зв’язки країни.

Транспортна система складається з наступних компонентів:

  • громадський транспорт (залізничний, морський, річковий, автомобільний, авіаційний та міський електротранспорт, включаючи метро);

  • промисловий залізничний транспорт;

  • спеціалізований транспорт;

  • трубопровідний транспорт;

  • загальнодоступні комунікаційні маршрути.

Сучасні і майбутні виклики у транспортній галузі

Одержувачами найбільшого обсягу пасажирських перевезень та найбільшої кількості транспортних маршрутів в Україні є автомобільний транспорт. Завдяки практично рівномірному характеру рельєфу країни, мережа автошляхів в Україні розвивається досить рівномірно по всій території, з більш щільною мережею на заході та південному сході.

Прискорений розвиток світової економіки в XX столітті, інтеграційні процеси та політичні фактори сприяли значному прогресу в транспорті та швидкому більшому обсязі перевезень. Транспорт виявив себе як важливий економічний і геополітичний фактор.

Транспорт змінює важливу роль у глобальній економіці загалом і в національному господарстві окремих країн, виступаючи матеріально-економічною базою для міжнародних економічних зв’язків. Одночасно, транспорт має вирішальне значення в геополітиці, він структурує простір. Реалізація або збереження державної власності на конкретній території неможлива без ефективної роботи транспорту. Тому довгостроковий прогноз його розвитку повинен втратити активну політику держави в цій сфері.

Транспорт минулого століття показав надзвичайний прогрес як у кілька разів, так і в якісному аспекті. З'явилася нова галузь транспорту, яку раніше не існувало, такий як автомобільний іційний авіаційний транспорт. Це також стосується трубопровідного транспорту. У XXI столітті галузь продовжувати дізнаватися значних змін. Буде постійно готуватися до активних космічних перельотів з пасажирами і вантажами. У повітроплавстві, а також в інших засобах пересування, очікуються досягнення, пов'язані з використанням відновлюваних джерел енергії та зменшенням негативного впливу на навколишнє середовище. Це стимулює введення транспортних засобів, що пересуються на невеликій висоті над землею та водою (включаючи льодові та сніжні покриття), а також інших нових технологій.

Прогнозуючи обсяги вантажів та пасажирів, які будуть перевозитися в майбутньому, необхідно розширити різноманітні набори факторів. Швидке зростання світового населення, промисловий прогрес та економічна інтеграція сприяють інтенсивному збільшенню кількості транспортних засобів, їх перевізної потужності та обсягів перевезень. За XX століття вантажопідйомність морського флоту зросла майже в 19 разів, при цьому найбільше зростання спостерігалося протягом другої половини століття та періоду науково-технічної революції, коли темпи зростання збільшилися вдвічі разом з першими десятиліттями. Обсяг товарів, що перевозяться морем у міжнародній торгівлі, за останню половину століття збільшився вдесятеро. Автомобільний транспорт і авіація, які з'явилися майже з нуля, продемонстрували астрономічні темпи зростання, які продовжують прискорюватися.

Проте, небезпечно передбачати, що ці тенденції будуть продовжуватися в майбутньому. У сфері транспорту вже з’являються фактори, які впливають на розвиток різних галузей, перевезених у найближчий час. Тому можна очікувати серйозного сповільнення зростання, зміни в географії та структурі перевезення до 2015 року.

Транспортні витрати та електронна торгівля

Численні складні процеси призводять до того, що транспортні витрати залишаються значною складовою в собівартості продукції. Особливо великою частиною витрат на перевезення є ціна сировини. Проблеми витрат, а також екологічні та інші аспекти, примушують підприємства, зокрема ті, що займаються первинною обробкою сировини, наближаються до родовищ корисних копалин. Ціною до зменшення попиту на перевезення масових суховантажів морським і річковим транспортом.

Також є вплив інтеграції та розвитку інформаційних технологій на транспортну логістику. Це призводить до фундаментальних змін у роботі транспорту завдяки розширенню електронної торгівлі через Інтернет та інші канали. Транспортні та логістичні служби адаптують доступ до можливої ​​електронної торгівлі у вашій інфраструктурі, маркетингових і споживчих послугах. При цьому велика увага приділяється підвищенню всього всього транспортного ланцюжка, включаючи переміщення сировини, напівфабрикатів, готової продукції та доставку до кінцевого споживача. Витрати на ці переміщення становлять до 50% від загальних витрат. Ці практичні висновки вимагають змін у географічних напрямках перевезення або організації виробництва з урахуванням розташування ринків.

Світовому транспорті очікується помірне зростання вантажних перевезень протягом 2000-2020 років, одночасно зі стримуванням пасажирських перевезень. Морський транспорт зазнав зменшення обсягів вантажів та скорочення відстаней перевезень. Тенденції зменшення триваючими найближчими 10 роками. Розподіл світового торговельного флоту змінюється на іноземну країну з відкритим реєстром. Внутрішній водний транспорт втрачає свою позицію через сезонні обмеження та екологічні проблеми. Традиційне річкове судноплавство збережеться на великих річках, з орієнтацією на круїзно-туристичні цілі.

Тенденції розвитку транспорту

В передових країнах поступове скорочення вантажоперевезень залізничним транспортом. Це супроводжується приватизацією залізниць в Європі, що створює умови для більшої конкуренції та спонукає до технічного розвитку та зменшення транспортних витрат.

Світовий автопарк налічує 141,7 млн ​​вантажних і 462,1 млн легкових автомобілів. Більше 3/4 цих автомобілів знаходяться в Європі та Північній Америці, де перевозиться понад 20 млрд тонн вантажів. Експерти передбачають значний приріст автопарку та розширення мережі автошляхів. В передових країнах автомобільний транспорт буде продовжувати вдосконалюватися якісно, ​​досягати високоекологічних рішень, швидко змінювати моделі. Також будуть проводитися вдосконалення автошляхів та підвищення безпеки руху і т.д. Очікується, що відносна частка світового автопарку в передових країнах швидше зменшується через зростання кількості автомобілів у країнах, що розвиваються. Проте в цих країнах кількість автомобілів і тривалість дороги будуть мати більш скромні показники якості.








Поділитися: