beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Нестача водіїв вантажівок в Європі: виклики та рішення

Провідні європейські економіки зіткнулися з дефіцитом моторного палива, продуктів харчування та промислових товарів через нестачу водіїв вантажівок.

У Великобританії, де проблема найбільш гостро стоїть, ситуація ускладнилася міграційними правилами, через що європейські водії, які виїхали на батьківщину, не стали обтяжувати себе трудовим реверсом і працевлаштувалися на материку.

У результаті, індустрія вантажних автоперевезень Великобританії, що базується на рекрутах з Центральної та Східної Європи, впала.

Транспортні компанії Прибалтики, які також процвітали за рахунок трудових мігрантів, теж постраждали від дефіциту водіїв.

Основні причини нестачі водіїв У Європі

У світі мережі представлені оголошення про пошук водіїв вантажівок для роботи в Європі, переважно в країнах, таких як:

  • Великобританія: Країна знаходиться в критичному стані,  ситуація з водіями загрожує продуктовим ажіотажем. Лондон приймає екстрені заходи, видає 5 тисяч робочих віз для далекобійників. Профсоюз Асоціація автомобільних перевізників оцінює нехватку водіїв у 100 тисяч осіб через "брексит" та пандемію.

  • Німеччина: Тут ситуація також на грані колапса. Прогнозується, що за найближчі десять років в країні не вистачатиме близько 150 тисяч водіїв. Навіть залучення робочої сили із Східної Європи не допоможе.

  • Польща: Сюди також тягнеться хвиля нехватки водіїв, їх оцінено близько 124 тисяч осіб.

Ці країни страждають від нестачі далекобійників, і ситуація стає все більш напруженою. Професія водія вантажівки в цих країнах стикається з різними викликами, включаючи високі витрати на навчання, стресові умови роботи та нестача молодих спеціалістів. Якщо ситуація не зміниться, ланцюги поставок в Європейському союзі можуть бути серйозно порушені, подібно тому, як це вже сталося в Великобританії через дефіцит водіїв і проблеми після виходу з ЄС.

Спроби вирішення проблеми з нестачею водіїв у Європі

Мається безліч привабливих факторів у сфері вантажоперевезень. Наприклад, в Європейському Союзі активно обговорюється ідея визнання керівних прав третіх країн. Транспортні компанії висловили термінове бажання фінансувати переобучення автолюбителів на професійні категорії вождения. Цікавою пропозицією є обіцянка прав країн ЄС збільшити кількість паркових місць на автомагістралях, надавши водіям безпечні місця для відпочинку та базових послуг.

У Німеччині Федеральна асоціація вантажних перевезень, логістики та використання відходів (BGL) запропонувала скоротити дефіцит водіїв, обладнавши кабіни вантажівок санузлами. Однак це рішення викликало критику зі сторони європейських водіїв, які не хочуть бачити кабіну як місце роботи, проживання і тепер навіть туалету. Шофери пропонують збільшити кількість безкоштовних туалетів і душових кабін вздовж автомагістралі.

Польський парламент у листопаді схвалив спрощену схему найму іностранців для національних транспортних компаній, відмінивши вимогу постійної адреси в Польщі при подачі заявки на роботу. Це збільшує термін перебування іноземців у країні та ЄС з 6 до 24 місяців.

Великобританія сталася з масовими звільненнями водіїв автобусів із-за не привабливої ​​зарплати у вантажній галузі, що призвело до скорочення числа рейсів на автобусних маршрутах. Галузь грузоперевозок притягла водіїв пропозицією більш високих заробітків. Аналогічні проблеми зі звільненням водіїв також починають виникати в США.

Існує посилене стремлення водіїв із Східної Європи та колишніх республік СРСР до материнської Європи, що забезпечує більш привабливі умови праці, високі зарплати та соціальну підтримку.

Дієві заходи, які допоможуть вирішити проблему

Нестача водіїв вантажівок в Європі є серйозною проблемою, яка може призвести до порушення логістичних ланцюгів і дефіциту товарів, тому європейські країни вживають заходів, зокрема:

  • Включення професії водія в список дефіцитних професій. Це дозволить уряду ввести полегшення на ринку праці, які сприятимуть найманню іноземних водіїв.

  • Навчання безробітних на водіїв. Це дозволить використати існуючі ресурси, такі як гроші, які виділяються на активні форми активізації профессиональной діяльності в транспортній галузі.

  • Впровадження програми кредитних гарантій. Це дозволить безпечно інвестувати в навчання водіїв для транспортних компаній.

Найбільш ефективним рішенням є впровадження програми кредитних гарантій. Це рішення має ряд переваг:

  • Водії отримують можливість отримати професійну підготовку без необхідності мати значні фінансові ресурси.

  • Транспортні компанії мають гарантію, що вони не будуть нести збитків у разі, якщо водій звільняється до закінчення терміну кредиту.

  • Держава не бере на себе значних фінансових витрат.

Крім того, європейські країни можуть вжити заходів для покращення умов праці для водіїв. Це може включати підвищення зарплати, скорочення робочого часу та покращення комфорту в кабіні автомобіля.

Реалізація цих заходів дозволить зробити професію водія більш привабливою і, як наслідок, збільшити кількість людей, які бажають стати водіями вантажівок.

Ось кілька конкретних заходів, які можна вжити для вирішення проблеми нестачі водіїв вантажівок в Європі:

  • Впровадження програми кредитних гарантій, яка дозволить транспортним компаніям безпечно інвестувати в навчання водіїв.

  • Покращення умов праці для водіїв, зокрема підвищення зарплати, скорочення робочого часу та покращення комфорту в кабіні автомобіля.

  • Запровадження нових технологій, які можуть автоматизувати деякі завдання водія.

Реалізація цих заходів дозволить вирішити проблему нестачі водіїв вантажівок в Європі і забезпечити безперебійне функціонування логістичних ланцюгів.

Недостатній рівень кваліфікації кадрів стає серйозною проблемою в численних галузях. Країни можуть проводити заходи для її вирішення, такі як впровадження програми кредитних гарантій для навчання працівників та вдосконалення умов праці. Ці заходи збільшують кількість цих спеціалістів та проблему нестачі кадрів як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі.

Поділитися: