beta
Сервіс працює в бета-режимі
Деякі функції можуть працювати некоректно, якщо ви помітили помилку, будь ласка, повідомте нам у чаті

Габаритно-ваговий контроль: нові вимоги до заповнення ТТН та нові штрафи

Покращення стану наших доріг, а саме капітальні ремонти та будівництво нових, призвело до необхідності посилення заходів щодо боротьби з перевантаженням. Адже перевантаження великогабаритного транспорту це основний фактор, який призводить до руйнування дорожнього покриття. Тому по всій території України було встановлено багато автоматичних пунктів вагового контролю та ініційовано зміни до законодавства.

Основні зміни торкнулися заповнення ТТН та штрафів. Законодавство, яке регулює габаритно-ваговий контроль, поповнилося двома новими нормативними актами, які передбачають адміністративну відповідальність для порушників. Тому всі транспортні компанії враховуватимуть це у розрахунках вартості вантажоперевезень.

Нові вимоги до заповнення ТТН

Закон «Про автомобільний транспорт» №2344 доповнила стаття 51-1, в якій прописані нові правила заповнення товарно-транспортних накладних на вантаж. Тепер відправник зобов'язаний фіксувати у ТТН чи іншому рівноцінному документі кожен параметр вантажу. Оформлення накладної як і раніше відбувається у довільній формі, але з обов'язковим зазначенням наступних відомостей:

  • Вага та параметри вантажу.

  • Повні реквізити відправника та перевізника, обов'язково потрібно вказувати код платника податків ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер платника податків для фізичних осіб.

  • Дані про водія - прізвище, ім'я та номер водійського посвідчення.

Крім вищезгаданих змін, нова редакція статті 48 того ж закону вимагає вносити до ТТН таку інформацію:

  • місце та час складання накладної на вантаж;

  • дані про автомобіль, причіп або напівпричіп, марка, модель, номер державної реєстрації;

  • всі параметри автомобіля та його вага, а також максимальна вантажопідйомність.

Кожен цей параметр має бути вірно вказаний, оскільки за внесення неправдивої інформації до накладної передбачено штраф.

Однак, попри те, що закон було змінено, форма ТТН No1 із додатка No7 залишилася у попередньому вигляді. Цей документ є зразком, яким користується кожен перевізник. Цю форму повинні були модифікувати протягом 3 місяців після того, як змінили законодавство, але це так і не було зроблено.

Нова стаття № 48 передбачає внесення нових рядків для фіксації вищезазначених даних.

Якщо відправник використовує паперовий варіант, то такий документ можна доповнити самостійно, вписавши потрібну інформацію, а ось змінити електронну накладну вже набагато складніше. Адже нова редакція накладної на вантаж вимагає внесення змін до програмного забезпечення.

Правки, які внесли до цього закону, викликали масу обурень у сфері вантажоперевезень, адже тепер кожен перевізник і відправник вантажу, повинен організувати збір всієї необхідної для доставки інформації, а це додаткова витрата часу і грошей.

Особливо це ускладнить роботу підприємств, які відправляють велику кількість товарів за допомогою різних перевізників. Також це вплине на роботу диспетчерів у транспортних компаніях.

Варто зазначити, що з 1 серпня 2022 року перевезення вантажу юридичними особами має супроводжуватися лише електронною накладною, а оформлення паперового варіанту вже не потрібне. Такий електронний документ зберігатиметься в єдиній базі та генеруватиметься за допомогою спеціальних сервісів.

Нові штрафні санкції

Відповідальність передбачена не лише за неправильне заповнення накладної на вантаж, а й за саме перевантаження автомобіля або відмову від проходження вагового контролю. Нове законодавство передбачає такі суми штрафів:

  1. Відповідальність за неправильні дані у супровідній документації несе відправник. Штраф за це може сягати 51 000 грн.

  1. Штраф за порушення вагових та габаритних норм під час транспортування вантажу дорогами, мостами та переїздами залежить від ступеня перевантаження:

  • перевезення вантажу, який перевищує гранично допустиму норму на 5-10% складе 8 500 грн;

  • якщо перевищення ваги становить 10-20%, то платити доведеться 17 000 грн;

  • при перевантаженні від 20-30% сума штрафу буде 34 000 грн;

  • перевезення вантажу, вага якого перевищує норму більш ніж на 30%, призведе до штрафу у розмірі 51 000 грн.

  1. У разі відмови від проходження контролю ваги законодавством передбачено штраф у розмірі 51 000 грн.

  1. Штрафи за невиконання вимог контролюючих органів чи перешкоджання роботі співробітників Укртрансбезпеки становитиме від 850 до 2550 грн.

  1. Відповідальність за порушення правил про зупинку збільшилась і становить 850 – 2 550 грн.

Крім перерахованих вище штрафів не можна забувати про прилади автоматичної фіксації правопорушень, таких як:

  • пункти автоматичного вагового контролю,

  • камери фіксації порушень правил ПДР та швидкісного режиму.

Адміністративна відповідальність за такі правопорушення нічим не відрізняється від протоколів складених співробітниками контролюючих органів.

Щоб оформлення ваших документів для супроводу вантажоперевезення було правильним, потрібно максимально уважно ставитися до інформації, що заповнюється.

Безумовно, нововведення вплинуть і на вартість послуг перевізників.

Поділитися: