Екологічні тенденції у вантажоперевезеннях Європи
Транспортний сектор в Європі на сьогодні є одним із основних джерел забруднення навколишнього середовища і викидів парникових газів. Велика кількість комерційних та приватних транспортних засобів у нашій країні є застарілими, неефективними і мають значний негативний вплив на довкілля. Особливо це стосується вживаних транспортних засобів, які колись були ввезені на територію України без належного контролю.
Екологічні виклики у транспортному секторі
На жаль, рівень безпеки перевезень, обсяг споживання енергії та вплив на природне середовище в українських містах не відповідають сучасним стандартам. Забруднення, яке вносить транспорт, має негативний вплив не лише на стан довкілля, але й на здоров'я мешканців міст. Фактично, 90-95% викидів забруднюючих речовин в повітря міст походить від автомобільного транспорту. Проблема шумового забруднення також стоїть дуже гостро поруч із забрудненням атмосфери.
У рамках Європейської зеленої угоди Україна визнає необхідність екологізації транспортної системи. Це передбачає скорочення викидів парникових газів у транспортному секторі на 90%, підвищення частки сталих видів транспорту, таких як залізничний і водний, встановлення більш жорстких стандартів для викидів забруднюючих речовин для транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння та розвиток інфраструктури для електромобілів і водневих транспортних засобів.
Реалізація Європейського зеленого курсу в транспорті та формування сталої мобільності
Зелений Курс - це стратегія розвитку сталої та чистої Європи, спрямована на створення стійкої європейської економіки та використання кліматичних та екологічних викликів як можливостей у всіх галузях, у справедливий та інклюзивний спосіб. Ця стратегія охоплює всі галузі, включаючи транспорт, енергетику, сільське господарство, будівництво та промисловість, і забезпечує підвищення ресурсоємності, відновлення біорізноманітності та зменшення забруднення. Головна земельна ділянка Зеленого Курсу є перетворення Європи на кліматично-нейтральний континент до 2050 року, де всі викиди парникових газів будуть компенсовані екосистемами та технологіями зберігання вуглецю. Для розробки цього Плану до 2030 року для різних секторів.
Сталий та “розумний” транспорт
Транспорт є відповідальним за близько 25% парникових газів у ЄС. Для досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року необхідно зменшити викиди транспорту на 90% в автомобільному, залізничному, авіаційному та водному секторах. Створення сталого та розумного транспорту забезпечує надання пасажирам більш комфортних і «чистих» альтернатив їх теперішнім засобам пересування. Однією з головних мір є переміщення значної частини з 75% внутрішніх вантажів, які перевозяться автомобільним транспортом, на залізницю та внутрішні водні шляхи, вимагаючи для цього кращого управління та підвищення пропускної здатності інфраструктури.
Планується збільшити також виробництво та розгортання стійких альтернативних видів транспортного палива. До 2025 року планується випуск 13 мільйонів автомобілів з нульовим та низьким рівнем викидів на європейських дорогах, що передбачає створення близько 1 мільйона громадських станцій для зарядки та заправки. Очікується значний спад забруднення від транспорту, особливо в містах. Все це разом має сприяння зниженню викидів, подоланню транспортних заторів у містах та покращенню громадського транспорту. Також планується введення жорстких стандартів віків для автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.
Висновок
Зелений курс Європи у транспортній галузі є амбітним проектом, спрямованим на досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року. Для реалізації цього курсу Європейський Союз розробив ряд заходів, спрямованих на зменшення викидів парникових газів від транспорту.
Серед основних заходів зеленого курсу Європи у транспортній галузі можна виділити:
Збільшення частки електромобілів та інших транспортних засобів з низьким рівнем викидів.
Впровадження економічних стимулів для переходу на чисті транспортні засоби.
Вдосконалення інфраструктури для зарядки електромобілів та інших транспортних засобів з низьким рівнем викидів.
Розвиток громадського транспорту та альтернативних видів транспорту.
Впровадження зеленого курсу Європи у транспортній галузі вимагатиме значних інвестицій та зусиль. Однак цей курс є необхідним для досягнення кліматичної нейтральності та захисту навколишнього середовища.
Зелений курс Європи у транспортній галузі є важливим кроком у напрямку сталого розвитку. Цей курс має потенціал для зменшення викидів парникових газів, покращення якості повітря та зменшення шуму від транспорту. Однак для успішної реалізації цього курсу необхідно забезпечити ефективне виконання заходів, розроблених Європейським Союзом.
-
Дослідження нових можливостей використання геоінформаційних технологій у транспорті
10 місяців тому 862 переглядів
-
Аналіз транспортних логістичних викликів при гуманітарних місіях в зони конфліктів чи природних катастроф
10 місяців тому 975 переглядів
-
Процеси та виклики організації логістики під час модних подій та показів
10 місяців тому 526 переглядів